passo
Men
 
Elrhetsg

 

Buttercup Paco Passo

Furin Lilla

0620/235-3491

Csvnyospataki Elixr

Slyom Tmea

0630/543-304

 

 
Id
 
Linkek
 
Bejelentkezs
Felhasznlnv:

Jelsz:
SgSg
Regisztrci
Elfelejtettem a jelszt
 
Szablyzatok
Szablyzatok : Terelverseny szablyzat

Terelverseny szablyzat

  2005.05.22. 21:09

Szablyzat

                  

 

 

                               VIII. A SPECILIS TERELVERSENY SZABLYAI




A PLYA:
A plya mrete legalbb 150 x 70 mter.

A plya berendezse:
Az indulsi oldalon kzpen tallhat a startkar.
A startkartl jobbra vagy balra egyenes vonalban kb. 30 mterre tallhat az egyik irnyban a karm. A karm biztonsgosan megerstett fal ptmny zrhat ajtval, kb. 3 mter hossz s 2 mter szles, ajtajn 1,5 mter hossz ktllel.
A startkar eltt nhny mterrel tallhat a gyjtkr: ez egy egyrtelmen megjellt, ugyanakkor nem krlkertett, 15 mter tmrj kr alak terlet.
A startkartl 45 fokos szgben, krlbell 50 mterre helyezkedik el egy kapu. A kapuszrnyak hossza kb. 2 mter, a kzttk lev tvolsg kb. 6 mter. A msik kapu oly mdon helyezkedik el, hogy a kt kapu s a startkar egy egyenl szr hromszget alkotnak.


A VERSENY OSZTLYAI

-Amatr: teljesen kezd kutyk szmra
-Kezd: mr nmi gyakorlattal rendelkez, irnythat kutyk szmra
-Halad: nllan dolgoz, a "gyjt"-munkt ismer kutyk szmra
-Profi: nll kifuts-, felvtel-, behozs- s hajtmunkt vgz kutyk szmra

A Kezd osztly felett ktelez elrelps nincs.
Osztlyok kztt visszalpsre naptri venknt egyszer van lehetsg, ha a versenyz a "nagyon j" szintet sem teljestette. A visszalps nem trtnhet az Orszgos Bajnoksg alkalmval.

AMATR / Szabad stlus

- A birkk a futam eltt a plya kzepn kb. 50 m-re helyezkednek el.
- A gazda a kutyval egytt haladhat a plyn, hasznlhat minimum 6 mteres przt. A prz kizrlag a kontroll all esetlegesen kikerl kutya megfkezst szolglhatja.
A plyn a felvezet s a kutya szabadon mozoghat, minden megengedett a juhok irnytsa rdekben.
- A feladat kezdetn a felvezet a kutyval kimegy a plya tls oldalra, s a birkk mgtt helyezkedik el. A gyakorlat a birkk elindtsval kezddik, melyet a startkar irnyba kell megtenni.
- A nyjat egyenes vonalban a startkarig kell vezetni, majd azt megkerlve az els akadlyig egyenes vonalban, majd a kvetkez akadlyon keresztlhaladva a gyjtkrn keresztl a karmba kell terelni.

Pontszmok:
Behozs: 10 pont
Hajts: 30 pont
Karm: 10 pont

A Szabad stlusban ktszer kitn minstst szerzett kutyval a "Kezd" osztlyban kell indulni!

Hibk:
- a halads sorn az egyenes vonaltl val eltrs.
- a kutya indokolatlanul tmadja, tpi az llatokat,
- a szksges beavatkozs sorn a kutya httrben marad a gazda mgtt,
- a felvezet futva irnytja a nyjat,
- a kutya elhagyja a plyt, illetve kikerl a vezet irnytsa all,
- a nyj nem a br ltal meghatrozott tvonalon halad egyik akadlytl a kvetkezig

Pontszm Minsts
41-50 Kitn
31-40 Nagyon j
21-30 J
11-20 Megfelel
0-10 Nem rtkelhet


KEZD OSZTLY

- A birkk a futam eltt a plya kzepn kb. 50 m-re helyezkednek el.
- A felvezet a kutyval egytt haladhat vgig a plyn, de csak a kutyt irnythatja, aktvan a nyj mozgatsban nem vehet rszt.
- A gazda a kutyval egytt haladhat a plyn, nem hasznlhat przt.
- A feladat kezdetn a felvezet a kutyval kimegy a plya tls oldalra, s a birkk mgtt helyezkedik el. A gyakorlat a birkk elindtsval kezddik, melyet a startkar irnyba kell megtenni.
- A nyjat egyenes vonalban a startkarig kell vezetni, majd azt megkerlve az els akadlyig egyenes vonalban, majd a kvetkez akadlyon keresztlhaladva a gyjtkrig kell vezetni, ahol meg kell lltani.
A br jelzsre a juhokat a gyjtkrbl a karmba kell terelni.

Pontszmok:
Behozs: 10 pont
Hajts: 30 pont
Karm: 10 pont

Hibk:
- a halads sorn az egyenes vonaltl val eltrs.
- a kutya indokolatlanul tmadja, tpi az llatokat,
- a szksges beavatkozs sorn a kutya httrben marad a gazda mgtt,
- a felvezet futva irnytja a nyjat,
- a kutya elhagyja a plyt, illetve kikerl a vezet irnytsa all,
- a nyj nem a br ltal meghatrozott tvonalon halad egyik akadlytl a kvetkezig


Pontszm Minsts
41-50 Kitn
31-40 Nagyon j
21-30 J
11-20 Megfelel
0-10 Nem rtkelhet


HALAD OSZTLY

Az FCI I. osztly teljestmnyszintjvel megegyezik.

- A futam kezdetn a birkk a kzps akadly mgtt 75 m-re helyezkednek el.
- A felvezet s a kutya a startkartl indul.
llatok szma: 4-10 db, idelis esetben 5 db
Kifuts: 20 pont
A felvezet a kutyval kezdponton helyezkedik el. A br jelre a felvezet kikldi kutyjt a kezdponttl 50-75 mter tvolsgban elhelyezked nyjhoz. A felvezetnek elre jeleznie kell a br fel, melyik irnyba indtja majd a kutyt: az ellenkez irny kifuts hibnak szmt. A kutya lendletesen, egyenletes tempban, a kpzeletbeli kzpvonal keresztezse nlkl kzelti meg a nyjat, majd annak megzavarsa nlkl elhelyezkedik a felvezethz viszonytott egyenslyi pontban, anlkl, hogy az llatokat mozgsra ksztetn.
Kezd osztlyban a felvezet pontveszts terhe mellett eldntheti, a nyjtl mekkora tvolsgra indtja kifutsra a kutyt: maximlis pontszm csak a startkartl val indtsrt jr.
A feladat teljestse sorn tetszleges szm parancs adhat.
Felvtel: 10 pont
A felvezet jelre a kutya mozgsra kszteti a nyjat. Az llatok mozgsa nyugodt s lass, az els lpst a felvezet irnyba teszik meg.
A feladat teljestse sorn tetszleges szm parancs adhat.
Behozs: 20 pont
A kutya a nyjat egyenletes, nyugodt tempban, egyenes vonalon, a lehet legrvidebb ton a felvezethz irnytja. A behozs szakasza a startpont elrsvel zrul.
A feladat teljestse sorn tetszleges szm parancs adhat.


Hajts: 30 pont
A kutya a felvezett kvetve, nyugodt tempban hajtja vgig a nyjat a kijellt tvonalon egyenes vonalban, a lehet legrvidebb ton. Az t kt, a startponttl egyenl tvolsgban elhelyezked kapun t vezet. A kapuszrnyak hossza kb. 2 mter, a kzttk lev tvolsg kb. 6 mter. A kapukon a nyjnak hinytalanul kell thaladnia.
A juhok a feladat vgrehajtsa sorn mindvgig a felvezet s a kutya kztt haladnak. A kutya nem elzheti meg a felvezett, nem krzhet a nyj krl, nem ksztetheti sem a nyjat, sem a felvezett a termszetesnl gyorsabb mozgsra. A hromszg alakban vgrehajtott feladat a gyjtkr elrsvel zrul.
A feladat teljestse sorn tetszleges szm parancs adhat.
Megllts: 10 pont
A versenyz pros a hajts vgn a nyjjal a gyjtkrbe rkezik: ez egy egyrtelmen megjellt, ugyanakkor nem krlkertett, 15 mter tmrj kr alak terlet, amely a startkar eltt helyezkedik el. A felvezet megll, a kutya meglltja a nyjat s maga is pihen pozcit vesz fel. A nyj a gyjtkrn bell brhol megllthat. A versenyz pros a br jelre folytathatja tovbb a futamot.
A feladat teljestse sorn tetszleges szm parancs adhat.
Karm: 10 pont
A br jelre a versenyz pros elhagyja a gyjtkrt, s a karm fel indul. A karm biztonsgosan megerstett tmfal ptmny zrhat ajtval, kb. 3 mter hossz s 2 mter szles, ajtajn 1-1,5 mter hossz ktllel. A karmhoz rve a felvezet a rerstett ktl segtsgvel 90 fokos szgben kinyitja az ajtt, a kutya pedig biztonsggal a karmba tereli a nyjat. Ebben az osztlyban a felvezet az ajt kinyitsa utn szabadon mozoghat a karm krl, illetve benne, ezzel is segtve a kutya munkjt. A feladat, s egyben a verseny akkor tekinthet befejezettnek, ha a juhok hinytalanul a karmban vannak, a felvezet pedig rjuk csukta az ajtt.
A feladat teljestse sorn tetszleges szm parancs adhat.
Kezd osztlyban a felvezet sajt megtlse alapjn brmikor feladhatja a versenyt anlkl, hogy addig megszerzett pontjait elveszten.
Pontszmok:
Kifuts: 20 pont
Felvtel: 10 pont
Behozs: 20 pont
Hajts: 30 pont
Megllts: 10 pont
Karm: 10 pont




Hibk:
- a kifuts sorn a kutya keresztezi a felvezet ltal megadott irnyt,
- a felvtelnl a birkk nem a felvezet irnyba indulnak el,
- a halads sorn az egyenes vonaltl val eltrs,
- a kutya indokolatlanul tmadja, tpi az llatokat,
- a szksges beavatkozs sorn a kutya httrben marad a gazda mgtt,
- a felvezet futva irnytja a nyjat,
- a kutya elhagyja a plyt, illetve kikerl a vezet irnytsa all,
- a nyj nem a br ltal meghatrozott tvonalon halad egyik akadlytl a kvetkezig


Pontszm Minsts
80-100 Kitn
65-79 Nagyon j
50-64 J
40-49 Megfelel
0 -39 Nem rtkelhet


PROFI OSZTLY

- A futam kezdetn a birkk a kzps akadly mgtt 100 m-re helyezkednek el.
- A felvezet s a kutya a startkartl indul.
llatok szma: 4-10 db, idelis esetben 5 db
Kifuts: 20 pont
A felvezet a kutyval kezdponton helyezkedik el. A br jelre a felvezet kikldi kutyjt a kezdponttl 100 mter tvolsgban elhelyezked nyjhoz. A felvezetnek elre jeleznie kell a br fel, melyik irnyba indtja majd a kutyt: az ellenkez irny kifuts hibnak szmt. A kutya lendletesen, egyenletes tempban, a kpzeletbeli kzpvonal keresztezse nlkl kzelti meg a nyjat, majd annak megzavarsa nlkl elhelyezkedik a felvezethz viszonytott egyenslyi pontban, anlkl, hogy az llatokat mozgsra ksztetn.
Amennyiben a felvezet a startkar vonaltl a nyj fel mozdul, a br kizrja. A szksgesnl tbb veznysz hasznlata (mint pl. megllt parancs, ha a kutya nem ll meg magtl az egyenslyi pontban) pontlevonssal jr.
Felvtel: 10 pont
A felvezet jelre a kutya mozgsra kszteti a nyjat. Az llatok mozgsa nyugodt s lass, az els lpst a felvezet irnyba teszik meg.
A feladat teljestse sorn tetszleges szm parancs adhat.
Behozs: 20 pont
A kutya a nyjat egyenletes, nyugodt tempban, egyenes vonalon, a lehet legrvidebb ton a felvezethz irnytja. A behozs szakasza a startpont elrsvel zrul.
A feladat teljestse sorn tetszleges szm parancs adhat.
Hajts: 30 pont
A kutya nyugodt tempban hajtja vgig a nyjat a kijellt tvonalon egyenes vonalban, a lehet legrvidebb ton. Az t kt, a startponttl egyenl tvolsgban elhelyezked kapun t vezet. A kapuszrnyak hossza kb. 2 mter, a kzttk lev tvolsg kb. 6 mter. A kapukon a nyjnak hinytalanul kell thaladnia: minden, a kapu mellett elhalad juhrt pontlevons jr.
A plyn a rsztvevk kvnatos haladsi sorrendje: nyj-kutya-felvezet. A kutya nem kerlhet a felvezet mg, nem krzhet a nyj krl, nem ksztetheti sem a nyjat, sem a felvezett a termszetesnl gyorsabb mozgsra. A hromszg alakban vgrehajtott feladat a gyjtkr elrsvel zrul.
Karm: 20 pont
A br jelre a versenyz pros elhagyja a gyjtkrt, s a karm fel indul. A karm biztonsgosan megerstett fal ptmny zrhat ajtval, kb. 3 mter hossz s 2 mter szles, ajtajn 1-1,5 mter hossz ktllel. A karmhoz rve a felvezet a rerstett ktl segtsgvel 90 fokos szgben kinyitja az ajtt, a kutya pedig biztonsggal a karmba tereli a nyjat. A felvezet nem engedheti el a ktelet, amg a kutya nem teljesti az akadlyt. A feladat, s egyben a verseny akkor tekinthet befejezettnek, ha a juhok hinytalanul a karmban vannak, a felvezet pedig rjuk csukta az ajtt.
A feladat teljestse sorn tetszleges szm parancs adhat.
Pontszmok:
Kifuts: 20 pont
Felvtel: 10 pont
Behozs: 20 pont
Hajts: 30 pont
Karm: 20 pont


Hibk:
- a kifuts sorn a kutya keresztezi a felvezet ltal megadott irnyt,
- a felvtelnl a birkk nem a felvezet irnyba indulnak el,
- a halads sorn az egyenes vonaltl val eltrs,
- a kutya indokolatlanul tmadja, tpi az llatokat,
- a szksges beavatkozs sorn a kutya httrben marad a gazda mgtt,
- a felvezet futva irnytja a nyjat,
- a kutya elhagyja a plyt, illetve kikerl a vezet irnytsa all,
- a nyj nem a br ltal meghatrozott tvonalon halad egyik akadlytl a kvetkezig

Pontszm Minsts
80-100 Kitn
65-79 Nagyon j
50-64 J
40-49 Megfelel
0 -39 Nem rtkelhet

 

Megjelent a Nintendo Switch 2 és a Mario Kart World! Ennek örömére megújítottam a Hungarian Super Mario Fan Club oldalt.    *****    Homlokzati hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését! 0630/583-3168    *****    A PlayStation 3 átmeneti fiaskója után a PlayStation 4 ismét sikersztori volt. Ha kíváncsi vagy a történetére, katt ide!    *****    A Bakuten!! az egyik leginkább alulértékelt sportanime. Egyedi, mégis csodálatos alkotásról van szó. Itt olvashatsz róla    *****    A PlayStation 3-ra jelentõsen felborultak az erõviszonyok a konzolpiacon. Ha érdekel a PS3 története, akkor kattints ide    *****    Új mese a Mesetárban! Téged is vár, gyere bátran! Mese, mese, meskete - ha nem hiszed, nézz bele!    *****    Az Anya, ha mûvész - Beszélgetés Hernádi Judittal és lányával, Tarján Zsófival - 2025.05.08-án 18:00 -Corinthia Budapest    *****    ✨ Egy receptes gyûjtemény, ahol a lélek is helyet kapott – ismerd meg a „Megóvlak” címû írást!    *****    Hímes tojás, nyuszipár, téged vár a Mesetár! Kukkants be hozzánk!    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését! 0630/583-3168    *****    Nagyon ütõs volt a Nintendo Switch 2 Direct! Elemzést a látottakról pedig itt olvashatsz!    *****    Elkészítem születési horoszkópod és ajándék 3 éves elõrejelzésed. Utána szóban minden kérdésedet megbeszéljük! Kattints    *****    Könyves oldal - egy jó könyv, elrepít bárhová - Könyves oldal    *****    20 éve jelent meg a Nintendo DS! Emlékezzünk meg ról, hisz olyan sok szép perccel ajándékozott meg minket a játékaival!    *****    Ha érdekelnek az animék,mangák,videojátékok, japán és holland nyelv és kultúra, akkor látogass el a személyes oldalamra.    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését! 0630/583-3168 Hívjon!    *****    Könyves oldal - Ágica Könyvtára - ahol megnézheted milyen könyveim vannak, miket olvasok, mik a terveim...    *****    Megtörtént Bûnügyekkel foglalkozó oldal - magyar és külföldi esetek.    *****    Why do all the monsters come out at night? - Rose Harbor, a város, ahol nem a természetfeletti a legfõbb titok - FRPG    *****    A boroszkányok gyorsan megtanulják... Minden mágia megköveteli a maga árát. De vajon mekkora lehet ez az ár? - FRPG